Aktuell tid och datum: 00:41 04/09 2010
LFS.se IRL-möte
Gå till tråd: Föregående | Nästa

Svara på ämnet
LFS.se > Allmänt
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Inlägg från Tråd
FEL
Serveransvarig

Reg. sedan: Sep 2006
Team: FLP/r
LFSW: felplacerad
LFS: FLP/r FEL
Licensstatus: S2
1 Inlägg LFS.se IRL-möte 06/10 2008, 12:20

Visst är det dags att ta tag i denna idé på allvar? Lite kort varsel kanske, men värt ett försök! Notera att detta inlägg kommer att uppdateras med mer information kontinuerligt.

I korthet
Aktiviteter: LAN och/eller karting samt middag
Plats: Göteborgsregionen
Tid: Fredag 7/11 t.o.m. Söndag 9/11 2008 (vecka 45)

Mer om LANet
Plats: Risbindaregatan på Hisingen, strax utanför centrala Göteborg (vägbeskrivning).
Tack vare Andreas B har vi tillgång till två stora salar i vilka det finns gott om utrymme för ett rejält LAN. Raceutrustning får plats utan problem. I lokalerna går det bra att laga mat och övernatta. Dusch och faciliteter finns också, förstås.

Tid: Fredag den 7/11 17:00 t.o.m Söndag 9/11

Upplägg: Arbetas fram i takt med att vi får en bild av hur många som tänkt dyka upp. Kom gärna med förslag! Jag kan dock meddela att vi kommer ha minst en projektor som kan användas av antingen förare eller av eventuella åskådare.

Det finns en del organiserad racing inplanerad på lördag kväll. Upplägget får ni veta mer om på plats! Smile

Pris: 100:-
Denna obligatoriska avgift betalas i förväg via Paypal eller kontoöverföring. Genom att ta emot betalningar i förväg är det lättare för oss att försäkra oss om vilka/hur många som kommer. Avgiften ger dig tillgång till den fria LAN-baren på lördagen! Wink

Mer om kartingen
Plats: Bohus Hyrkart (mer information), ungefär 2 mil norr om Göteborg (vägbeskrivning).

Tid: Lördag 8/11 - 16:00

Upplägg: "Race 3"*
Träning/Kval: 10min
Kval 1: 8 varv
Kval 2: 8 varv
Race: 12 varv
Ceremoni: Pommac och pokal till segraren, medaljer till 2:an och 3:an.

Pris: 450:-
Betalas på plats.

*Notera att killarna på Bohus Hyrkart är ganska lätta att ha att göra med så det lär inte vara några problem att styra upp ett annorlunda upplägg om så önskas. Teamkörning? Andra förslag?

Mer om middagen
Plats: Johansson's Krog (mer information), på gångavstånd från LAN-lokalen (vägbeskrivning).

Tid: Lördag 8/11 - ca 19:00

"Upplägg": Efter kartingen åker vi tillbaks till LAN-lokalen för att parkera bilarna, sedan knallar vi över till Johansson's Krog för en bit mat och något gott att dricka. När vi känner oss mätta och belåtna går vi tillbaks till LAN-lokalen och fortsätter festen där.

Övrig information:
Utrustning: Vi ser till att det finns bord och stolar till alla samt en switch att koppla sin dator till. Ta med dig eget kablage, strömfördelare, hörlurar och all annan utrustning du behöver. Team PEGASUS har sammanställt en checklista som du kan ha nytta av. Var och en bär ansvar för sig egen utrustning men naturligtvis hjälper vi varandra med att hålla koll på grejerna. Om lokalen skulle lämnas tom vid något tillfälle låses och larmas den.

Resor: Hur man tar sig till Göteborg Centralstation hoppas jag att ni kan ta reda på själva! Behöver ni sedan hjälp med att hitta/ta er till LAN-lokalen kan säkerligen jag eller Andreas B hämta er på ett eller annat sätt. Resor till och från kartingen löses genom samåkning. Om du anländer med bil och därmed kan ställa upp som chaufför vore det bra om du anger detta i din anmälan.

Parkering:
Du kan parkera gratis både på kartingen och på LANet. På LANets parkering finns det även grindar som låses.

Kost/Logi: Närbutik, grillkiosker, restauranger och hotell finns i närheten. En renodlad sovsal finns inte men det går säkert att hitta ett tyst hörn någonstans i lokalerna. Räkna med att få sova på golvet så ta med sovsäck, liggunderlag och liknande. Säg till om du inte vill sova i LAN-lokalen och vill ha hjälp med att kolla upp alternativt boende.

Anmälan: Berätta om du vill LANa Fredag-Söndag, Lördag-söndag (eller inte alls) samt om du vara med på kartingen. Du kommer bli kontaktad angående förbetalningsavgiften via PM. Då summan mottagits anses din anmälan vara bekräftad.

Vänligen var tydlig med din anmälan - Skriv "Anmälan" i rubrikfältet för ditt inlägg eller liknande.

Anmälda (och bekräftade) deltagare
Andreas B - LAN fre-sön + karting - har bil (bekräftad)
FEL - LAN fre-sön + karting - har bil (bekräftad)
Imphy - LAN fre-sön + karting - har bil (bekräftad) +
Nicky - (Semi-LAN) fre-sön + karting (bekräftad)
ViperSweden LAN lör-sön + karting (bekräftad)
Lister - LAN fre-sön + karting - har bil (bekräftad)
2mhk LAN fre-sön + karting (bekräftad)
MagBlixt - LAN lör (ev fre)-sön + karting (bekräftad)
Rozto - LAN fre-sön + karting - har bil (bekräftad)
Bob Smith - LAN fre-sön + karting (bekräftad)
Mike - LAN fre-sön + karting (bekräftad)
Easy_Mike - LAN lör-sön + karting - har bil (bekräftad)
Darjart - LAN fre-sön + karting (bekräftad)
Znabb - LAN lör-sön + karting (bekräftad)
Martin.S - LAN lör-sön + karting (bekräftad)
Impulse - LAN fre-sön (bekräftad)
F.Enersen - LAN fre-sön + karting (bekräftad)
Pringels - LAN fre-sön + karting - har bil (bekräftad)
Snoddas - LAN fre-sön + karting (bekräftad)
Simon R - LAN fre-sön (bekräftad)
Johannes R - LAN fre-sön (bekräftad)
bknec - LAN fre-sön (bekräftad)
[BKR]MGJoe - LAN fre-sön (bekräftad)
[BKR]Schmidtfire - LAN fre-sön (bekräftad)

Cawwa - LAN fre-sön + karting

Andra deltagare
Rolle - hälsar eventuellt på under LANet och middagen.
Riccie - hälsar eventuellt på under LANet.

Senast ändrad av FEL den mån nov 10, 2008 3:55 pm, ändrad totalt 62 gånger
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger ICQ  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

Andreas B

Reg. sedan: Jul 2008
LFSW: Andreas B
LFS: FLP/r Andy
2 Inlägg 06/10 2008, 12:29

Jag är garanterat med Biggrin

Röstar för gokart med mörkerkörning!!!!
Har bil, kan hämta vid centralstationen!
Volunterar som funktionär också Tongue

edit: LAN längd: fre em/kväll - söndag fm/lunch tycker jag låter fint Tilt
Användarens profil Skicka personligt meddelande  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

FEL
Serveransvarig

3 Inlägg 06/10 2008, 12:55

Jag är också med. Kan tänka mig att LANa från fredag om det finns tillräckligt många som vill göra det. Kartingen är jag absolut med på.

Om någon kan låna ut ett AGP-grafikkort så har jag även en dator+ratt (två rattar faktiskt) över. Kanske finns det någon som kommer långväga och inte kan ta med sig sin maskin. Säg till om intresse finns!

FEL
Serveransvarig

4 Inlägg 06/10 2008, 13:09

Jag fick frågan hur själva LANet skulle se ut, om det skulle bli någon form av organiserad racing och så vidare. Personligen ser jag inget problem med att styra upp någon form av turnering eller liknande, men jag tycker vi kan vänta och se hur många som kommer innan vi spikar sådana detaljer. Smile

Andreas B

5 Inlägg 06/10 2008, 13:13

Det är nog självklart att det blir nån form av oorganiserad organiserad racing Smile
Användarens profil Skicka personligt meddelande  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

Martin.S
TR-organisatör

Reg. sedan: Jan 2007
Team: NRG
LFSW: Martin.S
LFS: [NRG] Martin.S
6 Inlägg 06/10 2008, 13:16

Finns bord och stolar i lokalen?
Närverksswitchar och/eller internetanslutning? Vi skulle ju kunna köra över internet så LFS Remote blir tillgängligt för de som blir tvungna att stanna hemma.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

FEL
Serveransvarig

7 Inlägg 06/10 2008, 13:23

Det finns bord, stolar och ett par switchar. Behöver vi fler switchar säger vi till. Internetanslutning finns.

Om ni tar med er egen utrustning, glöm helst inte att ta med er TP-kabel och förgreningskontakten också! Wink

S}{adow
TR-organisatör

Reg. sedan: Nov 2007
Team: SOR
LFSW: S}{adow
LFS: SOR<>S}{adow
8 Inlägg 06/10 2008, 13:32

Jobbar på SOR teamet, dom tycker det är lite långt.... Biggrin

Easy_Mike

Reg. sedan: Oct 2006
Team: SCCS
LFSW: Easy_Mike
LFS: <SCCS>Easy_Mike
9 Inlägg 06/10 2008, 16:50

Tjohoo.. jag ska kolla kalendern om jag är barnfri. alternativt får barnvakt.
har bil med plats för 2 pers till (3 med mig)
alternativt bara jag o nix med varsin frame Thumb

återkommer med en bokning.

fifan va kul det ska bli Thumb (hoppas jag)

Easy_Mike

10 Inlägg 06/10 2008, 16:52

FEL skrev:
Det finns bord, stolar och ett par switchar. Behöver vi fler switchar säger vi till. Internetanslutning finns.

Om ni tar med er egen utrustning, glöm helst inte att ta med er TP-kabel och förgreningskontakten också! Wink

2x 15m ethernet + router om det behövs Thumb

2mhk

Reg. sedan: Jan 2008
LFSW: 2mhk
LFS: <SCCS>2mhk
11 Inlägg 06/10 2008, 16:53

hm... Scratchchin intressant...

Martin.S
TR-organisatör

Reg. sedan: Jan 2007
LFSW: Martin.S
LFS: [NRG] Martin.S
12 Inlägg 06/10 2008, 17:42

Åker du via Jönköping (Nixor, väl?), Mike, så åker jag gärna med och delar kostnader. Bor ju längs med E4.

Men... jag har seminarium på fredagen och tenta veckan efter. Kan bli tufft. Banghead
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

Nixor

Reg. sedan: Feb 2008
LFSW: Nixor
13 Inlägg 06/10 2008, 18:24

ja detta låter intressant ska kolla upp datumen senare, när är sista allmänings dagen?

Rolle

Team: Swedish Racing Mates
LFSW: rolle
LFS: [SRM]Rolle
14 Inlägg 06/10 2008, 18:27

hmmm, det är ju flera kilometer till Hisingen Razz

Biggrin Razz

Vadå jag dyster?

Swedish Racing Mates

Missa inte SRMs Tisdagsrejs,
Sveriges näst populäraste TR Wink

välkomna till www.racingmates.se
Probably the friendliest team in the world

FEL
Serveransvarig

15 Inlägg 06/10 2008, 18:46

Nixor skrev:
ja detta låter intressant ska kolla upp datumen senare, när är sista allmänings dagen?

I och med att vi inte behöver boka någonting i förväg är det ingen panik. Men det blir väl lättare för både dig och oss om du fattat ett beslut åtmstone en vecka i förväg. Smile

Edit: Gjorde ett litet tillägg till första posten angående anmälan:
FEL skrev:
Vänligen var tydlig med din anmälan - Skriv "Anmälan" i rubrikfältet för ditt inlägg eller liknande.

Riccie
Power-user

Reg. sedan: Sep 2007
Team: TPC
LFSW: deadinside7
LFS: TPC Martinsson
16 Inlägg 06/10 2008, 19:24

Ehh hur e det med handikapps anpassning??? Inte för det spelar stor roll men bra att veta. Shrug
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

Andreas B

17 Inlägg 06/10 2008, 19:28

Det är några låga steg in, väl inne är det inga trösklar eller nåt...det går säkert att lösa ett par ramper om behov finns....eller så tar vi muskelraft Biggrin

FEL
Serveransvarig

18 Inlägg 06/10 2008, 19:34

Svårt att avgöra hur handikappsanpassat det är utan att veta hur stort ditt handikapp är! Smile

Kartingstället har ingen direkt anpassning men är å andra sidan ganska plant, man behöver inte förflytta sig mellan massa olika stugor och så vidare. Det finns även en kart med två sitsar, vet jag - Det kanske kunde vara något?

Riccie
Power-user

Reg. sedan: Sep 2007
LFSW: deadinside7
LFS: TPC Martinsson
19 Inlägg 06/10 2008, 20:07

mmm jo det kanske det skulle va. Fast å andra sidan måste jag ju inte vara där(kartingen) heller hehe
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

wectorswe
RXC-organisatör

Reg. sedan: Dec 2006
LFSW: wectorswe
LFS: TPC Erlandsson
20 Inlägg 06/10 2008, 23:31

Det här vore riktigt kul att vara med på. Ska kolla upp planeringen om det går att klämma in Smile

Easy_Mike

21 Inlägg 06/10 2008, 23:57

Easy_Mike skrev:
Tjohoo.. jag ska kolla kalendern om jag är barnfri. alternativt får barnvakt.
har bil med plats för 2 pers till (3 med mig)
alternativt bara jag o nix med varsin frame Thumb

återkommer med en bokning.

fifan va kul det ska bli Thumb (hoppas jag)

Ser ut o spricka totalt..har barnen den helgen ,jagar barnvakt Shrug

MagBlixt
SCC-organisatör

LFSW: magblixt
LFS: <SCCS>Blixt
22 Inlägg Anmälan 07/10 2008, 00:00

Äntligen!!!!!!!!

Som det ser ut nu kommer jag. Åker från Malmö, så om någon behöver lift norrut så-............

Lister

Team: SRS
LFSW: lister77
LFS: SRS>>Lister
23 Inlägg Anmälan 07/10 2008, 07:28

Detta är jag med på med stor sannolikhet.
Kan bidra med extra dator (lfs kapabel iaf Wink )
Har även en bra bil för att lasta i om det behövs köras grejjer eller gubbar i.

Cawwa
Power-user

Team: IRM
LFSW: Cawwa
24 Inlägg 07/10 2008, 10:14

Jajjamänn, klart man är på!

Har bil och kan möta upp på centralen vid behov.

FEL
Serveransvarig

25 Inlägg 07/10 2008, 13:48

Jag fick förslaget om att gå ut att äta en bit mat och ta en öl tillsammans, vilket jag anser vara ett mycket vettigt förslag. Därför uppdaterade jag första inlägget med följande tillägg:
FEL skrev:
Mer om middagen
Plats: Johansson's Krog (mer information), på gångavstånd från LAN-lokalen (vägbeskrivning).

Tid: Lördag 8/11 - Efter kartingen.

"Upplägg": Efter kartingen åker vi tillbaks till LAN-lokalen för att parkera bilarna, sedan knallar vi över till Johansson's Krog för en bit mat och något gott att dricka. När vi känner oss mätta och belåtna går vi tillbaks till LAN-lokalen och fortsätter festen där.

Jag hoppas att alla förstår att hela upplägget är väldigt öppet? Vill man vara med på LANet utan att ha med sig sin maskin är det förstås OK. Likaså går det bra att följa med på kartingen som åskådare.

Senast ändrad av FEL den tis okt 07, 2008 6:37 pm, ändrad totalt 1 gång
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger ICQ  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

MagBlixt
SCC-organisatör

LFSW: magblixt
LFS: <SCCS>Blixt
26 Inlägg 07/10 2008, 13:54

Blir bara bättre och bättre!!!! Thumb

FEL
Serveransvarig

27 Inlägg 07/10 2008, 16:17

Jag kan *antagligen* fixa fram en projektor. Finns det någon som med säkerhet kan ta med sig en projektor så vi kan koppla upp en eller två datorer så att de som sitter och dricker kan se hur illa folk kör? Biggrin

Andreas B

28 Inlägg 07/10 2008, 16:34

Whoho - det hade varit grymt Biggrin

Turbofreak
RXC- och TR-organisatör

Reg. sedan: Jun 2007
LFSW: Turbofreak
LFS: TPC M.Björndal
29 Inlägg 07/10 2008, 18:00

Att man ska bo så j-vla långt upp Banghead
Låter väldigt intressant

Imphy
Power-user

Reg. sedan: Nov 2006
LFSW: Imphy
LFS: [NRG] Imphy
30 Inlägg Anmälan 07/10 2008, 18:48

Riktigt kul initiativ!!

Jag kommer ner - kör från Nynäshamn (via Stockholm om nån vill samåka). Tänkte ta med dator, skärm, ratt, kablar och switch.

Dvs:
Imphy - LAN fre (kväll/natT)-sön + karting + middag, har bil

http://www.imphenzia.com - download music & games
http://simroom.blogspot.com - blog about my simulator room!
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida  Svara med citat   Rapportera till Moderator / Report to Moderator

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

LFS.se > Allmänt
Hoppa till:
Svara på ämnet
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
  Visa inlägg nyare än: